מתוך הפרשה • למה עושים ברית מילה ללא הרדמה?

    התכלית של החיבור הזה הוא לא בשינוי הטבע והתנתקות מההוויה הגשמית, אלא דווקא בהחדרת הקדושה אל תוך עולם החומר כפי שהוא
    צבי טסלר No Comments on מתוך הפרשה • למה עושים ברית מילה ללא הרדמה?

    כמדי שבוע, מגיש צבי טסלר טור אקטואלי-תורני על הפרשה, המביא את רעיונותיה העמוקים על פי תורת החסידות, והופך אותם לדרך חיים רלוונטית ומשמעותית עבור על אחד ואחת מאתנו

    התכלית של החיבור הזה הוא לא בשינוי הטבע והתנתקות מההוויה הגשמית, אלא דווקא בהחדרת הקדושה אל תוך עולם החומר כפי שהוא
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבת יוציאו בבתי הכנסת 3 ספרי תורה: בראשון יקראו את פרשת תזריע- על פי סדר הפרשות, בשני יקראו את הקרבנות של ראש חודש- מכיוון שהשבת חל ראש חודש ניסן, ובספר השלישי נקרא את פרשת "החודש" וההכנות להקרבת קרבן הפסח.

    פרשת תזריע נפתחת בדיני היולדת וברית המילה, ובהמשך עוסקת ברובה בדיני ה"צרעת"- נגע שהופיע בעבר למי שדיבר לשון הרע. התורה מפרטת את הדרך לאבחן את הצרעת ולטפל בה.

    כאמור בתחילת הפרשה מופיע הציווי למול כל ילד בגיל שמונה ימים. ברית המילה היא מצווה חשובה ויסודית והיא מחברת את היהודי עם השרשרת של העם היהודי. על פי המסורת כשאדם נימול- חלק מהקב"ה נכנס לתוך מציאותו. במשך הדורות קיימו אותה יהודים אפילו כשנדרשה מסירות נפש.

    מכיוון שהשמחה היא דבר עיקרי בעבודת ה'- עליה נאמר "עבדו את ה' בשמחה", לכאורה, מדוע המצווה הראשונה שמקיים היהודי נעשית דווקא בטקס שכולל כאב פיזי וצער רב ואפילו ללא הרדמה או אלחוש!?

    ההסבר הוא שמצוות המילה מסמלת את התכלית לשמה נבראנו – לחבר את הקדושה עם המציאות הגשמית של העולם. התכלית של החיבור הזה הוא לא בשינוי הטבע והתנתקות מההוויה הגשמית, אלא דווקא בהחדרת הקדושה אל תוך עולם החומר כפי שהוא.

    מצווה זו גם מלמדת אותנו, שגם אם עשיה מסוימת כרוכה לעיתים בחוסר נוחות ואפילו בצער, עלינו להשלים את המשימה לעשות לבורא דירה כאן בעולמו הגשמי.

    שבת שלום!

    הדלקת נרות בירושלים 18:28 בחיפה 18:35 ובת"א 18:43 צאת השבת 19:44

    • מעובד על פי שיחותיו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש



    0 תגובות